Jäsenkirjeet

Antoisaa Joulun aikaa ja hyvää tulevaa vuotta kaikille ISTLYn jäsenille.

Näin Joulun alla on aikaa muistella mennyttä vuotta ja suunnata katsetta tulevaan vuoteen.

ISTLYn 42 toimintavuosi oli tapahtumia täynnä. Perinteisten kuukausikokousten ja muiden koulutusten ohessa keväällä risteiltiin kesäkauden avajaisten merkeissä Kallaveden aalloilla. Nautimme myös vuosikokouksen yhteydessä kulttuurista teatterissa.

Osanottajia tapahtumissa on ollut kohtuullisen hyvin, mutta useampiakin mukaan mahtuu. Harva yhdistys tarjoaa jäsenmaksun vastineeksi yhtä monipuolisen  ohjelman jäsenkunnalleen. Jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen, ovathan koulutukset ammattitaidon ylläpitämiseksi välttämätöntä täydennyskoulutusta. Erikoistuville koulutuksemme ovat myös osa työterveyspalvelun työpaikkakoulutusta, jota työaikana viikottain pitää muutenkin saada. Siksipä toivoisi myös jäsenmaksun maksamisen muistettavan.

Vuosikokouksessa marraskuussa valittiin hallitukseen uudeksi jäseneksi Minna Haikonen Kallavedestä. Sihteerimme Riikka Mustonen siirtyy aktiivijäseneksi. Lämmin kiitos Riikalle merkittävästä panoksesta yhdistyksemme toiminnassa. Jäsenmaksua päätettiin nostaa 35 euroon. Jäsenmaksulaput tulee helmikuussa, huolehtikaa toimiva sähköpostiosoitteenne tiedoksi sihteeri Tuomas Nuutiselle.

Yhdistyksemme toiminta jatkuu yhä vahvasti koulutuspainotteisena. Toki unohtamatta mukavan yhdessäolon tärkeyttä. Siispä kalenterit esiin ja seuraavia ajankohtia ylös:

ISTLYN KUUKAUSIKOKOUKSET JA MUUT KOKOUKSET KEVÄT 2017:

Kuukausikokoukset aloitamme 14:30  Atlaksen kabinetissa kahvilla ja lääke-esittelyllä. Klo 15-16 on varattu koulutukseen.  Sitten klo 16 on mahdollisuus jäädä syömään.

11.1. Ravitsemussuositusten suuntaviivat ja muotidieetit avaa meille professori Ursula Schwab

1.2. Psykososiaalisen kuormituksen arvioiminen osana riskinarviota ja työpaikkaselvitystä.. Teema on AVI-tarkastuksissa erityisenä painopisteenä ollut tänä vuonna ja on jatkossakin. Aiheesta alustavat AVIn puolelta ylitarkastaja Airi Hietamäki ja työterveyshuollon roolista ttl Riika Kellokoski.

1.3. Kosteusvaurioiden käypähoito suositus.

5.4. Uniapnea-potilaiden tutkiminen ja hoito KYSissä, hoidonporrastus. keuhkosairauksien erl Jouko Kokkarinen KYS

3.5. Palomiesten altistumisesta tulee kertomaan Juha Laitinen Työterveyslaitokselta.

ISTLYn kevätkokous pidetään 7.4.2017 Joensuussa Pohjois-Karjalan alaosastomme vieraana. Kuulemme kuinka Siun sote on aloittanut toimintansa ja mikä on työterveyshuoltojen rooli sote-kuviossa ja hoidonporrastuksissa. Yhteiskuljetus järjestetään ja ruokaakin on.

Perinteinen kesäkauden avajaisristeily lipuu satamasta toivottavasti taas sulalle Kallavedelle tiistaina 23.5.

Näiden lisäksi pidetään perinteinen Moniammatillinen seminaari helmikuussa 23.2.2017. Aiheena on työikäisten kuntoutus..

Myös Itä-Suomen Lääketiedetapahtumaan 27.-28.9.2017 olemme hakeneet työterveyshuollon session.

vielä kalenteriin: STLY:n KEVÄTKOULUTUSPÄIVÄT Seinäjoella 31.3.-1.4.2017.Tässä linkki ohjelmaan: https://www.stly.fi/@Bin/470196/STLYn+kevatseminaari+31+3_1+4+2017.pdf

Muista koulutuksista tulee tarkempaa tietoa kuukausittaisissa jäsenkirjeissä.

Oikein hyvää ja levollista Joulun aikaa itse kullekin jäsenelle

toivottaa puheenjohtajanne Jari Honkanen